In de klas werkten we het werothema 'de moestuin van Marcel' uit.
Als slot brachten we een bezoek aan de moestuin van de oma en opa van Tobias .
Daar kregen we heel wat uitleg over het moestuinieren .
Het vraagt heel wat werk maar levert wel heel veel lekkere groenten en fruit op.
We konden aardbeien plukken en proeven, kregen een rondleiding in de serre waar de tomaten al goed aan het rijpen waren.
Bloemkolen, broccoli, boontjes , ...... en nog veel weer .
Ook heel veel kruiden zoals peterselie, dragon, rozemarijn, munt , citroenmelisse, ...
De kinderen konden zich nog uitleven in de tuin, een echt speelparadijs .
We werden ook nog getrakteerd met een lekker verkoelend ijsje.
Nadien wandelden we nog tot bij Mali.
Ook daar konden we proeven van de lekkere frambozen, spelen in de tuin.
Papa heeft een heel mooi en groot speelhuis in elkaar getimmerd, met klimplank.
Tuurlijk was dit ook heel leuk om eens op te spelen.
Ook een trampoline, basketbalring, voetballen , .......
Voor elk wat wils , ....... en als slot ook nog een waterijsje.
Wat werden we verwend en waren we blij dat we een hele leuke voormiddag konden beleven.
Dankjewel aan de grootouders van Tobias en ouders van Mali om ons te ontvangen op deze warme dag.
juf Maddy







.jpg)




















.png)









.jpg)










