woensdag 24 juni 2026

Moestuin

 In de klas werkten we het werothema 'de moestuin van Marcel' uit. 

Als slot brachten we een bezoek aan de moestuin van de oma en opa van Tobias . 

Daar kregen we heel wat uitleg over het moestuinieren . 

Het vraagt heel wat werk maar levert wel heel veel lekkere groenten en fruit op. 

We konden aardbeien plukken en proeven, kregen een rondleiding in de serre waar de tomaten al goed aan het rijpen waren. 

Bloemkolen, broccoli, boontjes , ...... en nog veel weer .

Ook heel veel kruiden zoals peterselie, dragon, rozemarijn, munt , citroenmelisse, ...

De kinderen konden zich nog uitleven in de tuin, een echt speelparadijs . 

We werden ook nog getrakteerd met een lekker verkoelend ijsje. 

Nadien wandelden we nog tot bij Mali.

Ook daar konden we proeven van de lekkere frambozen, spelen in de tuin. 


Papa heeft een heel mooi en groot speelhuis in elkaar getimmerd, met klimplank. 

Tuurlijk was dit ook heel leuk om eens op te spelen.

Ook een trampoline, basketbalring, voetballen , ....... 

Voor elk wat wils , ....... en als slot ook nog een waterijsje. 

Wat werden we verwend en waren we blij dat we een hele leuke  voormiddag konden beleven. 

Dankjewel aan de grootouders van Tobias en ouders van Mali om ons te ontvangen op deze warme dag.

juf Maddy

































dinsdag 2 juni 2026

Digital skills

In het derde leerjaar oefenen we onze digitale vaardigheden via de lessenreeks digital skills.

Dan komt juf Liesbet langs om ons te ondersteunen en te begeleiden. En dat doet ze als de beste !!

Onze eerste reeks hebben we allemaal keurig afgewerkt . 

We leerden heel wat bij. 

Nu leren we een presentatie maken . We bekijken telkens een filmpje waarbij we deze vaardigheid dan moeten toepassen . Ook dit lukt al goed .

Bij juf Svetlana leerden de kinderen ook al eens een presentatie maken voor een spreekopdracht 'mijn talent'

Donderdag doen we daaraan verder . 

We kijken er al naar uit !


juf Maddy







dinsdag 24 maart 2026

Sober maal vrijdag 3 april

 Doe je mee ? 


Voor heel wat mensen is het niet evident om dagelijks voldoende voedsel en drinkbaar water te hebben.
In de klas werken we dan ook rond het project van Broederlijk Delen waar het land Peru centraal staat.
Voor hen is de Maranon rivier heel belangrijk , daarom zeggen ze ook "Onze rivier, onze thuis"
Water verbindt en brengt hen samen. 

De vuist als symbool .

Op de affiche van de campagne Broederlijk Delen staat dit jaar een vuist. 
Ook dit is een krachtig symbool : we willen samen een vuist van kracht maken tegen onrecht !
Veel vuisten samen staan symbool voor actie voeren.
Verandering is alleen mogelijk als we samen strijden.




dinsdag 17 maart 2026

Voorleesactiviteit WZC Ruddervoorde

 Deze namiddag trokken we richting WZC Ruddervoorde. 

Naar aanleiding van de jeugdboekenweek gingen we voorlezen aan de bewoners . 

Het thema dit jaar is 'dieren'. 

We kozen voor het verhaal 'Reinaert de vos', alom bekend , ook voor de bejaarden !

Na het verhaal kleurden de kinderen met de bewoners.

En wat deden de kinderen dit goed , en zo blij en dankbaar dat de bewoners waren. 

Een hele ervaring ook voor de kinderen. 

Zeker voor herhaling vatbaar . 

Enkele sfeerbeelden :))

juf Maddy en juf Svetlana

























zondag 8 maart 2026

Cultuurklassen Gent

 We keken al zo lang uit naar onze 3 daagse uitstap naar Gent .

 En daar is de tijd voorbij gevlogen, zeker met ons goed gevuld programma. 

Het was een fantastische tijd waar we samen veel leerden , maar vooral ook veel leuke momenten en plezier beleefden. 





zondag 15 februari 2026

Carnaval !

 Vrijdag mochten de kinderen verkleed naar school komen , iedereen had zijn uiterste best gedaan !

Een mooie bonte bende ! 's Namiddags trok de stoet door de straten van Baliebrugge.

Een mooie afsluiter om de krokusvakantie in te zetten. 

Fijne vakantie !








Verjaardag Tobias

Hiep , hiep , hiep , hoera !!

Ook Tobias was jarig op 7 februari , uit de verjaardagskaartjes koos hij een selfie met de juf 

en een tekening maken op het prowisebord. 





Moestuin

 In de klas werkten we het werothema 'de moestuin van Marcel' uit.  Als slot brachten we een bezoek aan de moestuin van de oma en op...