zondag 24 mei 2020

Maandag 25 mei


Goeie morgen lieve studentjes,

na een verlengd weekend kunnen we er weer tegen aan.
Ondertussen al 10 weken voorbij , we starten week 11 .
En wie weet,  is dit  dan ook onze laatste week van online lesgeven ??
Dinsdag 2 juni kunnen we misschien terug met zijn allen  naar de klas !
Het is nu nog wachten wat de Veiligheidsraad beslist en ook nog te zien of
de school het georganiseerd kan krijgen.
We moeten dus nog wat afwachten .....
Maar jullie zullen tijdig op de hoogte gebracht worden .
Ben je ook al wat nieuwsgierig ? Ik wel hoor !
Maar eerst nog deze week ons beste beentje voorzetten !!

Ik kreeg ook nog enkele brieven , leuk om te lezen .
Sommige vervelen zich af en toe , andere vinden het leuk om wat langer te kunnen slapen, veel te kunnen spelen.....op de trampoline, in het nieuwe zwembad, fietsen op een nieuwe fiets, je haar niet elke dag moeten wassen .......
We zullen elkaar veel te vertellen hebben.

Geen beschrijving beschikbaar.


juf Maddy

Hieronder de taken voor vandaag .

08.45 - 09.00 : LEZEN VAN DE KLASBLOG 

09.00 - 09.45 : TAAK 1  (TAAL of WISKUNDE )
TAAL : WOORDPAKKET 27  Werkschrift spelling p. 59-60  
We herhalen de  * tweeklank ei -> met de ei van trein.
                             * tweeklank ij -> met de ij van blij.

Hoe ga ik te werk ?
1. Beluister eerst het ei lied dat klaarstaat bij jouw Bingeltaken
2. Lees nu de woorden van WP 27 (kader bovenaan p. 59)
3. Duid de ei aan met geel  / ij met oranje 
4. Lees het kader onder de woorden 
    -> lees achteraan je werkschrift spellingweter 19  p. 88  (ei-lied en ei-brief van Saar)
                                                     en  spellingweter 20 p. 89 (ij van blij )
5. Maak nu de oefeningen .
    -> lees eerst de opdracht.
    -> eerst denken  en dan schrijven.
    -> werk en schrijf netjes !
    
Oef. 1 : Schrijf de woorden correct over.
Oef. 2 : Lees van boven naar beneden.
Oef. 3 : Zoek in elke slang het pakketwoord en schrijf op ( 1 woord maar van elke slang !!)
Oef. 4 : Rangschik in de juiste kolom: ei of ij.
Oef. 5 : Vul in met ei of ij .

09.45 - 10.00 : TAFELDICTEE 
(eerst de oplossingen van dinsdag 19 mei : 760 / 320 / 90 / 240 / 1000 // 92 / 60 / 60 / 71 / q 4 r2 )

5 x 85 x 2 = ............                                 630 : 3 = .........
3 x 308 = ...............                                  864 : 8 = ........
7 x 60 = .........                                             96 : 3 = .......
6 x 80 = ...........                                           75 : 5 = .......
4 x 19 = .......                                               79 : 9 = q ... r ....

10.00 - 10.30 : PAUZE  

10.30 - 11.15 : TAAK 2 ( WISKUNDE  of TAAL )
WISKUNDE : Sprong 11 les 136 :Delers en veelvouden , werkschrift D p.13-14  

Vorige week leerden we de DELERS zoeken van een getal,
vandaag leren we wat VEELVOUDEN zijn.
VEELVOUDEN  zijn de producten (uitkomsten van de maaltafels) van de tafels . 

-> de veelvouden van 2 (tellen met sprongen van 2 ) 0 , 2 , 4 , 6 , 8 , 10 , 12 , 14 , 16 , 18 , 20 , 22 ...
-> de veelvouden van 3 (tellen met sprongen van 3 ) 0, 3 , 6 , 6 , 9 , 12 , 15 , 18 , 21 , 24 , 27 , 30 , 33.
-> de veelvouden van 4 (tellen met sprongen van 4 ) 0 , 4 , 8 , 12 , 16 , 20 , 24 , 28 , 32 , 36 , 40 , 44 ,.
-> ....

Hoe ga ik tewerk ?
1. Bekijk eerst deze les 

2. Bekijk nu de uitleg van de oefeningen (juf Maddy)
les 136 Veelvouden 


11.15 - 11.45 : WERO / LEESKWARTIER 

Nu de dierenparken terug open zijn , starten we met Zonnestraal 11 :
"Achter de schermen van de ZOO "
Misschien heb je ondertussen wel een bezoek gebracht aan een dierenpark ?
(deze week enkel lezen van Zonnestraal 11 / nog geen opdrachten in het werkboekje)

We bekijken in  dit Zonnestraal :

 1. De verschillende beroepen van het park . 
2.  De verschillende manieren van voederen.
3. De verschillende manieren van verzorgen.
4. Het onderhoud van het park.
5. Het nut van dierenparken.

Vandaag lees je heel aandachtig p. 2 - 3 - 4 - 5.
Af en toe stop je even met lezen en stel je jezelf een vraag:
-->Waarover gaat het stukje tekst?
-->Snap ik de inhoud van het stukje tekst?
--> Belangrijke woorden (sleutelwoorden ) duid je aan met fluostift.
-->Noteer moeilijke woorden die je niet begrijpt in je kladschrift. 
     * je kan uitleg vragen aan iemand, (ouders , broer , zus ....)
     * je kan de woorden opzoeken in een boek / internet ....
     * je kan uitleg vragen tijdens ons videogesprek.

11.45 -12.00 : LEESKWARTIER (eigen boek of boek /strip uit de boekenkast op Bingel)
                       of lezen in je Zonnestraal 11 (zie opdracht hierboven)

12.00 : Middag , smakelijk !

Morgen om 13 uur horen we elkaar !
Tot morgen !
Zorg dat alles klaar ligt :))

1 opmerking:

Selfietje

      Wie is wie?      (selfie : zie muzische opdracht 5 juni)   1. 2. 3. 4.  5.   6.    7. 8.    9.   10. 11 .    12.   13.  14...