woensdag 22 april 2020

donderdag 23 april

Goeiemorgen allemaal,

Eerst goed lezen wat jullie vandaag moeten doen .
Morgen vrijdag krijgen jullie taken van meester Lieven, gesprek met meester om 11u15.
Een fijn weekend en tot maandag !

Gisteren was ik van dienst voor de opvang en ik moet zeggen dat iedereen al heel goed overweg kan met de klasblog, onlinetaken, Classroom .....
Super hoor !                                 
                                                                                                     
                               
 Julie van L3                 Mauro van L1               Leontien van L1         Jules en Laura van L5

juf  Maddy

TAKEN :

09.00-09.45  of  10.30-11.15 : TAAK 1 (kies taal of wiskunde)

TAAL : Woordpakket 23 inoefenen : zie stappenblok p. 91-92-93-94 (zie ringmapje )
               woorden met de tweeklanken 'ij'(blij )  en 'ou' (kous)
Je kiest zelf welke 2 blaadjes je maakt. Meer mag , maar moet niet .
*Lees EERST goed de opdracht zodat je weet wat je precies moet doen.
*DAN pas ga je schrijven, en zoals steeds : werk NET  !
         
09.45-10.00 TAFELDICTEE : schrijf de oefeningen over (onder elkaar )en los ze op.
(hier eerst de oplossingen van woensdag : 270/840/150/180/370  // 18/ 105/ 50 / 62 / q 9 r 2)

9 x 50 =                            36 : 4 =
3 x 106 =                          864 : 8 =
15 x 8  =                            180 : 3 =
80 x 7 =                            510 : 10 =
25 x 10 =                          37 : 8 = q . r.

10.00-10.30 : pauze (kies gerust een bewegingstussendoortje van op de sportblog)

10.30-11.15 TAAK 2 (taal of wiskunde )
 WISKUNDE : Rekensprong C les 123 p 84 -85 We herhalen cijferen optellen en aftrekken.

Hoe ga je te werk ?

1.  Neem je neuze neuze boekje en lees heel goed p. 25 - 26 - 27 als opfrissing .

2.  Wil je het nog eens uitgelegd zien ? Bekijk dan deze filmpjes

-> optellen met onthouden

-> aftrekken met lenen

-> aftrekken met 2 keer lenen

3.  Dan maak je de oefeningen op p. 84 en 85 (je kan gerust eerst alle optellingen maken en 
     dan alle aftrekkingen)

-> eerst maak je de schatting.

-> dan schrijf je de getallen in het cijferrooster met balpen :
    verzorg je cijfers en schrijf NET onder elkaar , het wordt wat moeilijker omdat de lijnen
     er niet meer staan, als hulp mag je die zelf tekenen met potlood en lat )

-> je lost de oefeningen op met potlood .

(wat betreft die cijferduivel : dat leg ik jullie op school eens uit :))

-> Let goed op bij de aftrekkingen waarbij nullen in het aftrektal voorkomen , zeg de oefening
     luidop !

Daarom eerst eens een oefening samen p. 84 oef 1 tweede oefening
     
        9
   3 10 15          VERWOORDING

  4   0    5         5 - 9 dat gaat niet , ik leen bij de Tientallen, ...oeps ... ik heb er geen,
- 1   8    9        dan maar lenen van de Honderdtallen, 4 wordt 3 en 0 wordt 10.
   2   1   6         Ik probeer opnieuw ! 5 -9 dat gaat niet , nu kan ik lenen bij de Tientallen, 10 wordt 9
                       en 5 wordt 15 !
                        15 - 9 = 6 / 9 - 8 = 1 / 3 - 1 = 2 Het verschil is 216


p. 85 3de oefening bovenaan

        9
  3  10 10
  4  0   0         0 - 9 , dat gaat niet , ik leen bij de Tientallen, ... oeps ... ik heb er geen,
- 2  3   5        dan maar lenen van de Honderdtallen, 4 wordt 3 en 0 wordt 10.
   1  6  5        Ik probeer opnieuw ! 0 - 5 dat gaat niet, nu kan ik lenen bij de Tientallen, 10 wordt 9
                      en 0 wordt 10 /
                       10 - 5 = 5 / 9 - 3 = 6 / 3 - 2 = 1 Het verschil is 165

11.15-11.45 WERO 
Heb je gisteren aandachtig de dierenfiches gelezen in je taalboek p. 18-19-20-21-22 ?
Dan kies je vandaag 2 beestjes uit : lees de fiche van die 2 beestjes nu opnieuw .
Gisteren hebben we een buxusstruik ontdekt op school die volledig opgegeten is van de
buxusrups, we zagen er wel meer dan 100 !! Geen enkel groen blaadje meer, wel groene rupsen !

*Neem je taalwerkschrift B p .17 en lees de opdracht .
* Je vult nu de identiteitskaart aan van jouw 2 gekozen kriebelbeestjes.
   Doe het misschien eerst in het klad en daarna schrijf je het over in je werkschrift.
* Teken jouw diertje in het witte vakje en kleur het passend.

Julie ging alvast op tocht om kriebelbeestjes te zoeken en te observeren.
Maar geef ze nu maar terug de vrijheid.

                 

11.45-12.00  KWARTIERLEZEN : een eigen boek of een boek/ strip uit de boekenkast op Bingel.

12.00  MIDDAG !

13.00  VIDEOGESPREK :))   Leg je werkschriften  klaar en schrijfgerief !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wegenwerken - een kijkje bij de werken

Wegenwerken in onze schoolomgeving  Wij namen - onder begeleiding van de werkmannen van VERHELST - een kijkje. We kregen een boeiende uiteen...