Goeiemorgen,
eerst en vooral wensen we Mila een gelukkige verjaardag !!
Hieperdepiep hoera !! Maak er een leuke dag van !
09.45 - 09.00 : LEZEN VAN DE KLASBLOG
09.00 - 09.45 : TAAK 1 (TAAL of WISKUNDE )
TAAL : Inoefenen Woordpakket 24 Stappenblok ( ringmapje ) p. 95-96-97 (MOET )
p. 98 (MAG)
Lees zeer goed de opdrachten vooraleer je begint !
p. 95 oef 1 : Neem je werkschrift van spelling op p. 53 en zoek nu van welke woorden
uit het WP deze medeklinkers zijn .
voorbeeld: nvlln -> aanvallen
oef 2 : Vul aan met de voorvoegsels be - ge- of -ver
of vul achteraan aan met - eren - elen - enen
Kijk dus goed of het spaarpotje VOORAAN of ACHTERAAN staat.
voorbeeld 1: babb........... -> babbelen voorbeeld 2: ..........raken -> geraken
oef 3 : Kies 3 woorden uit oefening 2 en maak er telkens een goede zin mee (3 zinnen dus)
Denk aan de hoofdletters en leestekens.
p. 96 oef . 1 : Schrijf de zinnen over en schrijf van de onderstreepte woorden het verkleinwoord.
Let er ook op dat je ALLE woorden correct overschrijft.
voorbeeld: Een kat en een hond spelen samen buiten.
-> Een katje en een hondje spelen samen buiten.
oef. 2 : Vul de raadsels in , welk woord ? (tegenstellingen)
voorbeeld : Geen nichtje , maar een neefje.
p. 97 oef 4 : Schrijf de woorden bij de juiste doos .
Opgelet ! lange e / lange u (kleurde doos met rood )
korte o / korte a (kleur de doos met groen )
Lees nu de woorden en kleur ze in de passende kleur,
schrijf ze nu bij de juiste doos.
oef 5 : MAG opdracht
p. 98 oef 3 : MAG opdracht
09.45 - 10.00 : TAFELDICTEE ( in apart schriftje of op een blaadje schrijf de oefeningen over)
Eerst de oplossingen van gisteren woensdag 29 april
480 / 939 / 400 / 1000 / 36 /// 40 / 40 / 105 / 84 / q 3 r 3
17 x 0 x 6 = .... 180 : 9 = .........
3 x 55 = ......... 36 : 2 : 2 = ......
9 x 106 = ....... 500 : 4 = ..........
7 x 3 x 20 = .......... 560 : 8 = .........
8 x 8 = ....... 31 : 6 = q ... r ...
10.00 - 10. 30 : PAUZE (doe wat je leuk of ontspannend vindt)
10.30-11.15 : TAAK 2 ( WISKUNDE of TAAL )
WISKUNDE : Rekensprong D les 132 p. 5 ENKEL oefening 1 !
Je maakt vandaag enkel oefening 1 :
* de eerste 2 kolommen ( + en - maak je rustig , NIET tegen de tijd dus -> schrijf gerust uit met tussenstappen)
* de laatste 2 kolommen ( x en : probeer je wel tegen de tijd te maken, elke kolom 2 minuten)
Dit is een goede herhaling en hier zou je echt niet veel foutjes mogen maken.
Neem een schriftje bij de hand of een kladblad.
1 ste kolom : 15 optellingen -> je noteert de oefeningen in het lang waar jij het nodig vindt
2 de kolom : 15 aftrekkingen -> ook hier schrijf je best de oefeningen uit met tussenstappen.
3 de kolom : 15 vermenigvuldigingen -> dit moet je echt wel vlot kunnen.
4 de kolom : 15 delingen -> ook dit kan je vlot
11.15 - 11.45 : WERO (verder werken aan je taken : zie klasblog dinsdag 28 april )
11.45- 12.00 : KWARTIERLEZEN
12.00 - 13.00 : LUNCH
13.00 - 14.00 : VIDEOGESPREK (zie tips bij dinsdag 28 april )
Morgen 1 mei = VRIJE DAG -> geen taken dus
MAAR........ mag ik jullie een taakje geven tegen volgende week ?
We moeten nog leren over de kilometer. Daarom zou ik vragen om samen met jullie gezin
eens precies één kilometer te stappen vanaf jullie huis . Je stapt de deur uit en gaat richting school.
Jullie ouders hebben misschien wel een app op hun GSM waarmee ze dat precies kunnen meten. Kan je dit ook aanduiden op een kaartje ?
https://www.google.com/maps/@51.0780094,3.1739822,17z
Via deze link kan je een kaartje printen, je kan vergroten, verkleinen...
Kan je vanaf je huis aanduiden tot waar 1 km is ? Kleur deze weg in het rood.
En heb je nog zin om verder te wandelen ? Stap dan misschien eens verder tot de school ,
hoever is je huis dus gelegen van de school ? Kleur de rest van de weg tot de school in groen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten