Hopelijk hebben jullie wat kunnen genieten van de paasvakantie en zijn jullie batterijen terug opgeladen. De zon deed alvast haar uiterste best om jullie de nodige energie te geven.
Ik keek er ook naar uit om terug naar school te kunnen , jullie waarschijnlijk ook wel.
En vooral ook om elkaar weer echt te kunnen zien, te kunnen spelen, terug gewoon les te krijgen ....
Maar zoals gevreesd , moeten we nog een tijdje in onze 'virtuele' klas blijven. (hieronder een mooi passend liedje )
Dit betekent dus iedere dag weer kijken welke taken er op de klasblog staan en op Bingel.
Voor de paasvakantie kregen jullie vooral taken waarbij jullie reeds geziene lessen konden herhalen en inoefenen.
Vanaf nu ga je ook nieuwe leerstof aangeboden krijgen.
Gelukkig hadden we al hard gewerkt en is er niet meer zoveel nieuws dat we nog moeten leren.
Vandaag worden er nog geen taken gegeven maar wel enkele praktische afspraken.
Ik heb een dagschema gemaakt, dit kan je helpen om je dag te plannen en je taken te maken .
Jullie zullen dit samen eens met je ouders moeten bekijken wat haalbaar is, misschien moeten jullie hier en daar wat aanpassen binnen jullie gezin.
Je zorgt voor een vaste werkplaats, je legt je boeken en werkschriften steeds netjes klaar, schrijfgerief.....
DAGSCHEMA :
Voormiddag
08.00 : om 8 uur ten laatste opstaan.
08.00 - 08.45 : wassen , aankleden, ontbijten, tanden poetsen
08.45 -09.00 : lezen van de klasblog
09.00- 09.45 : starten met taak 1 -> taal of wiskunde
09.45- 10.00 : tafeldictee
10.00- 10.30 : pauze , hier kan je gerust een bewegingstussendoortje kiezen (zie sportblog)
10.30- 11.15 : taak 2 -> taal of wiskunde
11.15- 11.45 : taak Wero
11.45 - 12.00 : leeskwartier
12.00-13.00 : middag -> lunch
13.00 -13.45 : gesprek met de juf op dinsdag en/of donderdag (dit kan eventueel nog wijzigen)
op Classroom
14.00: oefeningen die je niet zo goed begreep, ga je nu proberen te verbeteren of af te werken .
GESPREK : enkele afspraken voor een vlot gesprek -> vandaag om 11 u !
- Zet een kruisje in je werkboek bij de oefening die je niet zo goed begreep ,
plak misschien ook een post-it , zo vind je snel de bladzijde in je werkschrift.
- Schrijf je vragen op een briefje (of in een apart schriftje, voorzie per dag een blad )
dan kan je het antwoord erbij noteren .
- Eerst de juf aan het woord , jullie zetten dus je microfoon en camera uit.
- Na mijn uitleg kunnen jullie je vraag stellen, ik zeg jullie naam en heb je iets te zeggen of te vragen, dan zet je je microfoon aan .
- Afronden van het gesprek: jullie camera mag even aan zodat jullie elkaar nog eens kunnen zien !
Geen opmerkingen:
Een reactie posten