zondag 10 mei 2020

Maandag 11 mei

Dag meisjes en jongens ,

een leuk weekend gehad ?
Dat zal wel, want het was moederdag !!
Hopelijk hebben  jullie samen wat kunnen vieren en mama verwennen.

Terug een nieuwe schoolweek , gevuld met taken .
We moeten blijven volhouden.
Daarmee bedoel ik dat het belangrijk is ALLES zeer goed te lezen op de klasblog.
Tijdens de opvang stel ik vast dat dit helaas niet altijd gebeurt.
Maar dan is het natuurlijk moeilijk om de taken correct te maken.
SAMEN gaan we ervoor !

juf Maddy

08.45 - 09. 00  :LEZEN VAN DE KLASBLOG  

09.00 - 09.45  : TAAK 1  (TAAL of WISKUNDE )
TAAL : WOORDPAKKET 26 werkschrift Tijd voor Taal Spelling p. 57-58  
We herhalen woorden met : 
* ng op het einde van een woord of op het einde van een woorddeel.
* nk op het einde van een woord of op het einde van een woorddeel.

We passen de VERLENGINGSREGEL toe om te weten of we ng of nk schrijven .
-  Voorbeeld : :leerling  -> leerlingen 
                        ik drink  -> wij drinken 

Hoe ga ik te werk ? -> Ik werk vooral NET !
1. EERST lees je het woordpakket .
2. DAN duid je overal de ng aan met geel en de nk met oranje 
3. NU lees je het kader onder de woorden en de spellingweter 14 achteraan in je werkschrift
4. DAARNA kan je beginnen aan de oefeningen.

    Oef. 1 p. 57 : Eerst schrijf je de woorden met de ng (dat zijn 11 woorden)
                           Dan de woorden met nk (dat zijn 9 woorden)

    Oef. 2 p. 58 : Schrijf alle zinnen JUIST over en onderstreep de pakketwoorden.
                           Denk aan de hoofdletters en de leestekens.

    Oef. 3 p. 58 : Welke woorden met NG of NK worden hier voorgesteld ?

    Oef. 4 p. 58:  Schrijf de woorden in de goede kolom (nk / ng )en zet er DE of HET voor .
      - Voorbeeld : het jongetje 

5. BINGELTAAK : inoefenen WP 26


09.45 - 10.00   : TAFELDICTEE  (in apart schriftje of op een blaadje )
(eerst de oplossingen van donderdag 7 mei : 360 / 200 / 840 / 960 / 49 // 70 / 200 / 55 / 3 / q 4 r 4 )

30 x 30 = ....                                     70 : 2 = .....
5 x 150 = ....                                    370 : 10 = ...
4 x 103 = ...                                         8 : 1  =  ....
 8 x 60 = .....                                       56 : 4 = .....
25 x 10 = .....                                      51 : 8 = q .. r ...


10.00 - 10.30  : PAUZE  (beweeg, loop, dans, zing , spring ........ )

 10.30 - 11.15 : TAAK 2   (WISKUNDE of TAAL )
WISKUNDE : CIJFEREN herhaling Rekensprong D les 134 p. 9-10   

We herhalen nog eens cijferen optellen, aftrekken en vermenigvuldigen.
Dit zou vlotjes moeten gaan. 
Maar kijk gerust nog eens in je Neuze neuze boekje vooraleer je aan de oefeningen begint.
 -> p. 25 - 26 -27 -28.

AANDACHT voor:
* we schrijven de oefeningen met balpen maar lossen op met potlood.
* we werken heel net , gebruik een lat als je zelf een rooster tekent en bij de bewerkingsstreep.


11.15 - 11.45 : WERO : Mijn schoolomgeving - landschappen . 
We bestuderen vandaag onze schoolomgeving, de buurt waar je woont ...

Opdracht:
1.  LANDSCHAP  : Wat betekent dit eigenlijk ? 

-Wanneer je dus uit het raam kijkt, zie je allerlei dingen die door de mens of de natuur
  gemaakt werden.  Al die elementen samen noemen we een LANDSCHAP.

-Kies een plekje , kijk door het raam en teken wat je ziet, wat is jouw landschap ?

2. WERKBLAD  landschappen : maak nu het werkblad dat ik jullie mailde .
  (zie mail donderdag 7 mei)

3.  INOEFENING  : klik op de link hieronder en maak de oefening.

landschappen


11.45 - 12.00 : LEESKWARTIER  (eigen boek of boek /strip uit de boekenkast op Bingel )

Morgen horen we elkaar om 13.00 !    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Selfietje

      Wie is wie?      (selfie : zie muzische opdracht 5 juni)   1. 2. 3. 4.  5.   6.    7. 8.    9.   10. 11 .    12.   13.  14...